השר ביטון בראיון סוער: "התקשורת משקרת במודע"

    המהדורה המרכזית No Comments on השר ביטון בראיון סוער: "התקשורת משקרת במודע"
    18:15
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on טורקיה החליטה לעצור את כל הסחר עם ישראל | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השר במשרד החינוך חיים ביטון התראיין הערב ב'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן ובשיחה סוערת במיוחד התייחס לסערת התקציב שאושר אמש בישיבת הממשלה ויצר סערה ציבורית רבה. בתחילת הדברים התייחס השר לשחרור החטופים במסגרת העסקה ואמר: "גם מי שהתנגד נחרצות לעסקה מתרגש מאוד מתמונות המשוחררים שחוזרים הביתה. דעתי האישית היא שאי אפשר לסיים את המלחמה לפני חיסול סופי של החמאס, אבל ככל ותהיה הצעה לעסקה כזו או אחרת – הסוגיה תוגש לפתחם של גדולי ישראל".

    ולעניין התקציב: "אנחנו מנהלים את כל הדיונים על התקציב בצורה שקטה ועניינית ולא בצורה פופוליסטית. חוץ מהשר אקוניס אין שר אחד בליכוד שהביע התנגדות לתקצוב החינוך החרדי. וגם הוא לא התנגד אלא נמנע. דיברתי עם שרי המחנה הממלכתי שהתנגדו והסברתי להם כמה הם לא מכירים את העובדות. אין שום סיבה בעולם להפלות את המורים החרדיים לרעה. המלחמה לא מצדיקה את זה. בתקציב 2024 נעמוד על הרגליים האחוריות ונתעקש שתקציב החינוך החרדי לא יהיו בכספים הקואליציוניים אלא בבסיס התקציב. נילחם מול פקידי האוצר עד הסוף".

    לדבריו: "היועץ המשפטי של משרד החינוך טען על אחד הסעיפים בתקציב החינוך שהוא חייב להיות בבסיס התקציב ולא קואליציוני. אבל האוצר ממשיך לפרש את החוק ולנהל את המדינה. חצי שעה לפני כניסת השבת פרסמו את התקציב ורק אז גילינו שסעיפים רבים לא נמצאים בבסיס אלא בהסכמים. ניסינו להתווכח ולשנות אבל כבר היה מאוחר מידי ואמרו לנו שמשפטית זה יהיה מורכב. אמרו לנו שיש מושג חדש של כספים קואליציוניים שהם בבסיס התקציב. הם לא בחלו בשום דרך כדי לנהל כרצונם את התקציב".

    השר ביטון הוסיף ואמר: "השר בני גנץ אמר אתמול במפורש שהוא לא פורש מהממשלה. צריך הרבה מאוד סייעתא דשמייא אבל אני כבר לא רואה חסמים נוספים בדרך לאישור התקציב. אסור לשכוח שאנחנו עדיין מיעוט במדינה. והתקשורת נמצא בידי הרוב. כולנו מתקוממים וכועסים שהתקשורת בעולם ברובה מציגה אותנו כצד הרע במלחמה מול החמאס – סליחה על ההשוואה אבל זה אותו עוול שעושה התקשורת בישראל למגזר החרדי. מציגים אותנו באור שלילי ומושמץ – וגם הפוליטיקאים מושפעים מזה. בתקשורת פורסם ש-200 מיליון ש"ח הועברו לחינוך החרדי בשעה שהסכום האמיתי הוא כ-30 מיליון בלבד. הכתבת הכלכלית בחדשות 12 משקרת במודע".

    האזינו



    0 תגובות